torstai 9. kesäkuuta 2016

Sateen jälkeen

Heipä hei!

Vaikka Oven nro 27 takana vierailleet ovatkin ehkä tietoisia kyyneleistä, joita etukäteen vuodatin varsinaisen numero kaksseiskan taaksejättämisen kunniaksi, varsinainen muutto sujui täysin vailla haikeutta. Meillä oli monta ihanaa ystävää auttamassa, ja vaikka tavaraa oli liikaa, selvisimme urakasta ehjin nahoin – joskaan vähällä ei meitä fyysisesti päästetty. Uusi asunto tuntui ensi hetkestä alkaen kodilta. Olen odottanut niin suurella innolla blogin ääreen palaamista, että olen ollut suorastaan pakahtua! Vaikka koti on kompakti ja ilmiselvästi opiskelija-astunto, olen ihan oikeasti rakastunut tähän paikkaan. Olen kiukutellut asunnon ominaisuuksista ainoastaan kerran tämän kuukauden aikana: kun maalausteline oli unohtunut vanhemmilleni satojen kilometrien päähän ja jouduin maalaamaan ikkunalaudalla sängynreunalla istuen, sillä nykyään meille ei molemmille mahdu työpöytää. Ihana kälyni kuitenkin lainasi telineensä siiheksi kun vanhempani tuovat viikon päästä omani tänne. Jes! Kaikki hyvin taas.

Tänään on satanut koko päivän, mutta se ei ole estänyt minua nauttimasta viereisestä metsästä koiran kanssa. Olen onneni kukkuloilla, sillä pusikko on pullollaan ihania herkkuja maitohorsmasta mustikanvarpuihin ja voikukista villivadelmiin. Sekä puput että me olemme saaneet siis mahamme täyteen ravitsevaa, ilmaista ruokaa ja on vielä mitä odottaa loppukesältäkin. Lainasin muuten myös sienikirjan, sillä aion syksyn tullen tunnistaa muitakin kuin vain kärpässienen! ;)

Vaikken varsinaisesti ole erityisen ihastunut romanttisiin juttuihin tällä hetkellä sisustusrintamalla, on vanha tuttu parvekekalusto täälläkin pehmentämässä betonista terassiamme. Äsken auringon hieman pilkistellessä pilven kainalosta viehätyin terassin sateenraikkaasta tunnelmasta. Vähän on vielä inspiraatio hakusessa, mutta on sitä tullut noinkin käytettyä. Olen peräti haaveillut pienestä kesäpedistä, jahka ilmat tuosta lämpenisivät.

Back in the game, kuinka ihanaa! Tässä siis ensimmäiset makupalani siitä, kuinka täällä osataan nauttia myös opiskelijaelämän haasteiden keskellä. =) Enjoy.








Vehreää kesää!
<3 Jeni

4 kommenttia:

  1. Ihana, vehreä, romanttinen keidas!
    - P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. =) Mä oon vieläkin ihmettelyvaiheessa, kun kaikki vehreys oli tullu sillä välin kun oltiin siellä pölyisessä Israelissa.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos =) oon itsekin positiivisesti yllättynyt opiskelijakämpän potentiaalista.

      Poista

Heitä rohkeasti lappu luukusta sisään! =) Aina on kiva saada kirje tai kortti. <3